Сьогодні не можна лінуватись і цілий день нічого не робити — до проблем фінансового плану.
3 серпня православні християни всього світу вшановують пам'ять преподобних Онуфрія Мовчазного і Онисима затворника. Ці святі відомі анахоретським подвигом, коли людина відмовляється від наявного майна і суспільних благ, примикає до самітництва і усамітнюється в келії, щоб з'єднатися душею з Господом. Вважається, що саме в цьому стані суворої всебічної постави можна осягнути справжню віру і змінити своє життя, інформує Ukr.Media.
У народі дата знайшла інші назви — Мовчальник або Безмовник. Пов'язували найменування свята з усталеною традицією — в Онуфріїв день не варто говорити без особливої необхідності.
Історія житія великих пустельників
До наших часів дійшло вкрай мало достовірних біографічних відомостей про Печерських затворників. Наявні дані мізерні. Відомо, що Онуфрій Мовчазний жив в Антонієвих печерах в 7 столітті. Раніше в цих горах були капища язичників, де встановлювали ідоли богів і місця молебень. На їх місці Антонієм Печерським були вириті поглиблення за типом землянок, де чоловік існував. Його образу поведінки наслідували багато священнослужителів. Сам святий Онуфрій був послушником Києво-Печерського монастиря. Він дотримувався аскетичного способу життя, присвячував весь вільний час молитвам за здоров'я близьких і побратимів. Історичні джерела повідомляють, що чернець відрізнявся суворою вдачею, небагатослівністю і серйозністю — ніхто не бачив, як служитель жартує або посміхається. В окремий період життя чернець вирішив віддатися мовчанню — дотримувався самітництва, більшу частину днів проводив на самоті, строго слідував тривалому посту.
Пізніше приклад відлюдника наслідував Онисим, що працює при Києво-Печерській Лаврі. У 12-13 столітті він також зачинився в Ближніх печерах, відрікаючись від мирських благ і грішних спокус.
Точна причина, по якій ченці були зараховані до лику святих, не встановлена. Серед віруючих прийнято вважати, що вони були удостоєні православного статусу за покірність, щиру віру і любов до Отця Небесного.
Традиції і вірування
З початку серпня господарі починали збір дозрілих яблук, що впали з дерев. З них готували заготовки на зиму — в основному варили варення і сушили скибочки на компот. На цих же плодах робили квас і домашнє вино. Сирими яблука їсти було небажано — всі вони повинні були піти із запасом.
На Онуфрія Мовчазного приступали до перевірки комор і засіків, де зберігається зерно. Чоловіки обстежили, в якому стані знаходяться дошки на підлозі, чи не заіржавіли цвяхи або петлі дверей. Жіноча половина сімейства займалася справами легшими — запаси виносили, провітрювали, прибирали і сушили приміщення, щоб зерно не згіркло. В окремих регіонах існувала традиція запускати в комору кота або кішку для лову мишей. Трудитися належало виключно мовчки. У разі гострої необхідності дозволялося обмовитися кількома словами, не більше.
В Онуфріїв день слідували прикметам, за якими визначали погодні зміни найближчим часом. Рясні ранкові роси говорили про низьку врожайність льону, холод і свіжість в ніч на свято обіцяли ранню зиму, а туман до світанку — навпаки, швидке потепління.
Залиште відповідь